Andere parodontale behandelingen

Tandvlees

Terugtrekkend tandvlees heeft niet altijd een infectieuze oorzaak, het kan ook een traumatische oorzaak hebben zoals agressief poetsen. Deze vorm van terugtrekkend tandvlees kan worden behandeld met een tandvleestransplantatie. Het zal de wortel gedeeltelijk bedekken en opnieuw een stevige en hermetische gom vormen.

Verlenging van tanden die te kort zijn

Als uw tandvlees te veel van uw tanden bedekt of als uw tanden te kort lijken, is het mogelijk om uw glimlach te harmoniseren door de contouren van uw tandvlees te corrigeren.

Verlenging voor het plaatsen van een kroon

Wanneer een holte onder het tandvlees is ontstaan, is soms een herstel van het bot en het tandvlees rond de tand nodig voordat een vulling of een kroon wordt geplaatst. Zo kan uw tandarts de behandeling in goede omstandigheden uitvoeren.

Frenectomie

Een frenectomie is een lichte aanpassing van de boven- of onderlip om spanningen te vermijden die een terugtrekkend tandvlees zouden kunnen veroorzaken. De steun van de lip wordt door deze kleine ingreep niet veranderd, maar het zorgt wel voor een stabiele aanhechting van het tandvlees en een goede bereikbaarheid om te poetsen.

Ingezakte tanden

Deze procedure bestaat uit het verwijderen van tanden die onder het tandvlees geblokkeerd zijn en een orthodontische tractie nodig hebben. Het omvat ook het trekken van verstandskiezen die geïmpacteerd kunnen zijn.

Begeleide weefsel-/ botregeneratie (GTR/BRG)

Het smelten van het botweefsel en het tandvlees na een extractie kan worden vermeden / gecorrigeerd met eenvoudige en doeltreffende technieken. Een opvulling van de extractieplaats met biocompatibele materialen of een tandvleestransplantaat is namelijk mogelijk om een collaps te voorkomen.